Grassalkovich-kastély • Pálmaház | Gödöllő nr.I
Grassalkovich-kastély, gödöllői kastély és pálmaház. Gödöllő | Fotóművészet, fotókiállítás
Grassalkovich-kastély | Gödöllői kastély. Fotóstúdiónk Magyarország városait bemutató fotósorozatunk következő fejezete Gödöllő, a Grassalkovich-kastély, és a kastély kertjében található pálmaház.
A XVIII. század egyik legtekintélyesebb magyar főura, Grassalkovich I. Antal (1694-1771) gróf 1735 után kezdte meg a gödöllői kastély építtetését. Az első építési szakasz 1745-ig tartott: Mayerhoffer András tervei alapján ekkorra készült el a belső udvart közrefogó első U-alak, a díszteremmel és a főúri lakosztályokkal. 1746 és 1749 között két új szárnnyal bővült az épület mindkét oldalon: a déli szárnyban istálló és szénapadlás kapott helyet, az északi szárnyban pedig ekkor készült el a ma is működő római katolikus templom. Ebben az állapotában láthatta a kastélyt Mária Terézia királynő, aki 1751-ben látogatta meg Grassalkovichot Gödöllőn.
Grassalkovich-kastély | Pálmaház. A műemléki védettség alatt álló pálmaházat eredeti funkciójának megfelelően működtetik, ezzel megmentve azt az enyészettől. A pálmaház egy középpavilonos épületből, vasszerkezetű és üvegborítású oldalszárnyakból, valamint medencékből áll, a műemléki védettség alatt álló kastély, illetve a 28 hektáros park szerves részét alkotva.
Everling Csaba | fotográfus
+36 30/952 69 47
Fotómúzeumunk | Kulturális Örökség Napjai • 2012. szeptember 15-16.
Fotómúzeumunk, fotómúzeum, fotóarchívum | Fotókiállítások, fotóművészet, művészfotók
Fotómúzeumunk | Kulturális Örökség Napjai. Az Európa Tanács és az Európai Unió védnöksége alatt Európa minden országában megrendezik az épített örökség ünnepét szeptember hónapban. Az ország minden tájáról beneveznek intézmények, kastélyok, népi műemlékek, várak, templomok stb. és mindenütt vezetéssel, programokkal várják a látogatókat. Ehhez a rendezvénysorozathoz szeretne csatlakozni fotóstúdiónk [bár nem vagyunk „épített örökség”], néhány muzeális fénykép közreadásával archívumunkból.
Használják ki hétvégén ezt a páratlan lehetőséget, amikor sok műkincset, kulturális értéket, a szürke hétköznapokban tőlünk elzárt szépségeit nézhetik meg ingyenesen. De az egész napos séták után érdemes lesz rendszeresen visszalátogatniuk fotóstúdiónk oldalára, mert a hétvége alatt folyamatosan töltünk fel majd fényképeinket.
Fotómúzeumunk | Kulturális Örökség Napjai. Hétvégenként Budapest több pontja zsúfolásig megtelik bolhapiacokkal, a különleges tárgyak kedvelőivel. Persze most gondolom, mindenkinek a különleges régiségek lebegnek lelki szemei előtt, a valóság azonban kiábrándítóan más. Mint mindenki más azzal a reménnyel járok ki ezekre a bolhapiacokra, hogy a mások által kacatnak nevezett holmik között találjak tetszetős, értékes, ötletadó tárgyakat. Néha találhatunk összegyűrődött negatívokat, egy megsárgult fotót, vagy bármilyen olyan egyéb tárgyat, legalább olyan élvezetet nyújt bárkinek, mint nekem az előbb felsorolt tárgyak. Sajnos az előkerült fényképekről semmilyen információt - kik fényképezték, és mikor - nem sikerül megtudnunk, csak azokat a történeteket, melyeket nekünk sikerül kiolvasnunk a fotókból.
Fotómúzeumunk | Egy budapesti séta emlékei: [1] [2]
Fotómúzeumunk | Egy családi hétvége fényképei: [1] [2]
Fotómúzeumunk | Kulturális Örökség Napjai. A játék és a gyűjtés szenvedélye sokunk egész életét végigkíséri. Akik nem hódolnak ennek a szenvedélynek, azok kevésbé látják annak szépségét és így nem érzik át a bolhapiacok igazi varázsát. Bolhapiaci bolyongásaim során, sok minden megragadta a fantáziámat és néhány dolgot el is kezdtem gyűjteni. Van ami máig, már szinte elfeledve búj meg egy-egy dobozban, és vannak a fotónegatívok amik idővel, egy igazi gyűjteménnyé nőtték ki magukat.
Fotómúzeumunk | Kulturális Örökség Napjai : [1] [2] [3] [4] [5] [7] [8] [9] [10] [11]
Everling Csaba | fotográfus
+36 30/952 69 47
5 comments-
-
-
-
-
Blendemanus
George Benson | A stílusteremtő gitárlegenda
A tízszeres Grammy-díjas amerikai művész, George Benson a jazztörténelem legnagyobb élő gitárosa. Fél évszázados pályafutása során több mint 50 albumot készített, amelyek világszerte sok millió példányban keltek el. Teljesítményét a közönség mellett a szakma is elismerte: elnyerte a legnagyobbaknak járó NEA JAZZ MASTER-díjat is. Fiatal zenészként a 60-as években indult, s már ekkor a jazz felé fordult, első sorban Charlie Parker és Wes Montgomery hatására. Előbb az orgonista Jack McDuffal játszott, majd ’64-ben megjelent első önálló lemeze, The New Boss Guitar címmel. Később Miles Davis oldalán tűnt fel, de az igazi áttörést az 1976-os Breezin című albuma jelentette. Az elmúlt évtizedekben szinte minden neves előadóval játszott, köztük olyan sztárokkal, mint John McLaughlin, Carlos Santana vagy Al Jarreau. Benson igazán sokoldalú zenész, minden stílusban otthonosan mozog, legyen az swing, bop, R&B, jazz vagy pop. Kitűnő érzékkel ötvözi a különböző irányzatokat, így nemcsak a tradicionális jazzrajongók között számít kedvencnek.
2013. február 20. szerda at 19:15
Blendemanus
George Benson | All That Jazz
A jazz, a rhythm and blues és a funky egyik legnagyobb alakja, George Benson; a tízszeres Grammy-díjas improvizációs tehetségéről is ismert 69 éves gitárművész a jazztörténelem legnagyobb élő gitárosa.
2013. február 20. szerda at 19:31
Blendemanus
George Benson | A legenda
George Benson személyében a fekete zene – legyen az jazz, R&B vagy soul – kimagasló tehetségű, ikonszerű figuráját tisztelhetjük. Talán csak a közelmúltban elhunyt Ray Charles, vagy Stevie Wonder karrierjét lehet az övéhez hasonlítani.
All That Jazz (nálunk Mindhalálig Zene) volt Bob Fosse legendás filmjének a címe, melynek főcímdalaként mindnyájunk fülébe egy életre bekerültek az On The Broadway dallamai. All That Jazz lehetne egy mondatban George Benson eddigi pályafutását is jellemezni.
All That Jazz, a fogalom tágabb értelmében. Ahogy Ray Charles, Quincy Jones vagy Stevie Wonder esetében sem szokás műfaji kategóriákba tuszkolni az életművet, úgy Benson esetében is meg kell barátkozni a határvonalak állandó odébb-vándorlásával.
Többszörös platinalemezek, megszámlálhatatlan kitüntetés és díj, köztük nyolc Grammy valamint olyan, mindenki által ismert slágerek, mint az On the Broadway, This Masquerade, Give Me The Night és társaik.
Miközben számai többször is megjárták a slágerlisták élmezőnyét, sikerült megőrizni a jazz társadalom megbecsülését is. A mai napig a világ egyik legjobb gitárosaként számon tartott Benson egyúttal a világ egyik legjobb jazz, soul énekese is, amikor viszont mindezt egyszerre űzi, senki sem veheti fel vele a versenyt.
Karrierje az ötvenes évek derekán indult. Bár már nyolcévesen is fellépett éjszakai mulatókban, az első lemezfelvételt tizenegy évesen rögzítették vele 1954-ben.
Pályafutásának legkorábbi meghatározó állomása a Hammond orgonista Brother Jack McDuff bandájához köthető. A hatvanas évek végére már túl van egy tucatnyi albumon, megalakította saját együttesét és közösen muzsikált szinte mindenkivel, aki valamit is számít a jazz világában Miles Davistől, Wes Montgomery-n át az olyan ifjú titánokig, mint Herbie Hancock.
A jobbnál jobb jazz lemezek után az 1976-os pop-os beütésű Breezin’ hozta meg az első Grammy díjat, amit a mai napig további hét követett. Az itt szereplő This Masquerade mára megkerülhetetlen klasszikussá érett, ráadásul ezzel a számmal Benson meghódította a pop slágerlisták világát is.
[George Benson] Kísérletezőkedve a mai napig változatlan, rendre készíti makulátlan jazz felvételeit, miközben ugyanilyen rendszerességgel kacsintgat a jazz korlátain messze túlmutató irányokba is. Legutóbbi stúdióanyagán az Irreplaceable-n újra a pop felé tett kitérőt, ezúttal a fiatal R’n’B szcéna képviselőinek baráti segítségével, miközben szinte biztos, hogy a következő korong ismét hoz valami meglepetést.
Szerény számítások szerint is több, mint ötven tételre rúg a diszkográfia, de a válogatáslemezekkel együtt inkább a százhoz közelít.
Benson fáradhatatlan muzsikus és legelsősorban kimeríthetetlen energiájú előadó. Kétségtelenül egy-egy gyöngyszem minden album, de az igazi varázslat akkor történik, meg, amikor élőben a színpadon találkozunk a mesterrel.
2013. október 20. vasárnap at 14:58
Blendemanus
George Benson | A képek mesélnek
1943. március 2-án született a pennsylvaniai Pittsburgh-ben, Egyesült Államok. Ez a gitáros és énekes a hetvenes évek közepén sikeresen megvetette a lábát mind a modern jazz mind az easy stílusú popzene táborában, amikor a jazzpop és a jazzrock komolyan jövedelmezd üzlet lett. 1963-as New Yorkba költözése előtt különböző rhythm & blues formációkkal szerepelt Pittsburghben és 1954-ben elkészítette az “It Should Have Been Me“ című kislemezét. 1965-ben Benson már befutott gitárosként Brother Jack McDuff-fal és Herbie Hancockkal dolgozott, és ami nagyon fontos, Wes Montgomeryvel, akinek repertoárja a popzenétől a könnyű klasszikusokon keresztül más, nem jazz dolgokig terjedt. Amikor Montgomery 1969-ben elhunyt, a kritikusok úgy vélték, hogy Benson, akit 1966-ban a Columbia szerződtetett, lesz Montgomery utóda. Presztízsének megalapozásához az is hozzájárult, hogy korai albumain olyan jeles jazzmuzsikusok szerepeltek, mint Hancock, Earl Klugh, Miles Davis, Joe Farrell és mások.
Az albumok közül négynek a producere az a Creed Taylor volt, aki Montgomeryvel is dolgozott, és 1971-ben Bennont is saját cégéhez, a CTI labelhez szerződtette. Benson nagy hatást tett a koncertjein olyan darabokkal, mint a “California Dreamin”, a “Come Together”, amelyeket ügyesen dolgozott fel, de mélyen beleásott a mainstream popba is, például olyan számokkal, mint a “Cry Me A River” vagy az “Unchained Melody”. A From Beyond The Blue Horizon című albumon szereplő Jefferson Airplane nóta, a ,,White Rabbit” kiugró lemezsiker lett, a toplistasiker elkerülhetetlennek látszott – különösen amikor sok vokális darabot kezdett felvenni. Miután a Bad Benson felkerült az USAalbumok listájára, és a diszkó-táncparketten a Supership címadó darabja betört az európai listákra, a lehetd legjobb alkupozícióba került ahhoz, hogy príma szerződést kössön a Warner Brothersszel, akik 1976-ban rögtön kaszáltak a Grammy-nyertes Breezin’-nal és az emlékezetes ,This Masquerade”-dal.
A társaságok újra kiadhatták a rendkívül termékeny Benson korábbi produkcióit, például a The Other Side Of Abbey Road-ot, egy teljes Beatles-album számról számra való utánjátszását. Profit származott az olyan filmtémákból, mint a ,The Greatest Love Of All”, amelyet Muhammed Ali The Greatest című életrajzi darabjából írtak, vagy a milliós siker, a Give Me The Night és a televízióban hirdetett The Love Songs. 1987-ben Earl Klughgal elkészítette a kiváló Collaboration-t, és egy további kommersz anyagot Aretha Franklinnal, a “Love All The Hurt Away”-t. A pop-standardok sikerei elkényeztették; az “On Broadway” felélesztések kivonatolása – az US Top 10 single 1978-bó1, a Weekend In LA – azután Bobby Darin,, Beyond The Sea (La Mer)”. Darinhoz hasonlóan Benson is sikert aratott Nat King Cole “Nature Bov”ával (kislemez az In Flightból), és – ha valamivel kevésbé is – 1989-ben Cole “Tenderly”-jével, ami a kifinomultság, a kemény profizmus és a sikerlisták szellemi légkörére adott intelligens válasz vegyüléke.
2013. október 20. vasárnap at 15:00
Blendemanus
Fotóstanfolyamok, Fotósiskola | Digitális és filmes fotósiskola | Számítógépes és kézi laborálás
Fotóstúdiónk meghirdeti fotósiskoláját. Módszerünk egy teljesen új, gyakorlat orientált, kreatív módszer, ami nem csak megismerést, rálátást, de vizuális szemléletmódot is eredményez a fotózás területén.
Az oktatás két részre oszlik: az elméleti oktatásra, valamint a gyakorlatra: fotóstúdiónk művészeti sorozatainak fotózásán való részvétellel, esetleg közös projektek kidolgozása, és hallgatók által készített felvételek közös kiértékelésére. Hallgatóink szakmai gyakorlatok keretében eljöhetnek velünk stúdiónk saját projektjeinek fényképezéseire.
Stúdiónk meggyőződése, hogy a fényképészetet csak gyakorlatban lehet elsajátítani. Ezért egy olyan tematikát alakítottunk ki, ahol a hallgatóval együtt állítjuk össze a tanrendet képességeinek, és érdeklődési körének megfelelően. A szakmai gyakorlatokon olyan helyszíneket látogatunk meg, és olyan témákat fényképezünk, melyeket a hallgatóinkkal együtt választunk ki.
Tanfolyamunkat ajánljuk kezdőknek, és újrakezdőknek is, akik már tisztában vannak az elméleti alapfogalmakkal, de gyakorlatot szakmai jártasságot szeretnének:
• Fotóstúdiónknál a fényképezés szinte bármelyik területéről szerezhet tapasztalatokat, és személyes kapcsolatrendszerünk, és professzionális felszerelésünk (melyet szükség esetén használhat) a garancia arra, hogy a gyakorlati óráinkon készült fényképeiben biztos, hogy örömet fog találni.
• Kiterjedt kapcsolatrendszerünk a garancia arra, hogy olyan helyszíneken(ről) fotózhat, ahova csak engedéllyel szabad belépni, olyan díszleteket használhat, melyek többnyire csak pénzért elérhetőek, valamint ha fotóihoz szükséges bármilyen nemű és korú modellt is biztosítani tudunk. Így magasabb színvonalon készíthet fényképeket, mint amire egy átlagos fotózás esetén lehetősége adódna.
• Nálunk ne számíts az iskolában megszokott száraz előadásokra. Stúdiónkban kipróbálhatod, megfoghatod az eszközöket, nálunk nem csak az oktató kattint, te is aktívan részt veszel az órákon.
• Kis létszámú max. 2 fős szakmai gyakorlatok, ami biztosíték arra, hogy az elméletek után minden gyakorlati kérdésére választ kap majd. Bátran szólj közbe, kérdezz vissza, ha valamit nem értesz, türelmesen és baráti hangvételben magyarázzuk el a felmerült kérdést újra meg újra.
Barangoljon oldalunkon, és ha megtetszik valamelyik téma, fotózási helyszín, speciális díszlet, akkor a legközelebbi fotózáshoz akár csatlakozhat is. Ha egyedi ötlete van csak a felszerelés, vagy a kapcsolat hiányzik, kérjük, telefonáljon, hátha tudunk segíteni, együtt fényképezni.
Csatlakozzon fotózásainkhoz, és lessen el pár mesterfogást! Jöjjön el Ön is, és tartozzon egy jó csapathoz, tanulja meg másképp látni a körülöttünk lévő világot!
2013. november 28. csütörtök at 09:22