Kulturális Örökség Napjai 2014 • Fotómúzeumunk | Családi portrék
Kulturális Örökség Napjai 2014 | Fotómúzeum, muzeális fotók és fényképek. Fotóművészet, fotókiállítások
Kulturális Örökség Napjai 2014 | Fotómúzeumunk. Kit ne érdekelne, mi van a zárt kapuk mögött? Milyen értékeket rejt egy lakóház, kastély vagy éppen valamelyik ismert közintézményünk épülete? Milyen fák, bokrok, virágok nőnek a zárt parkokban? Mit üzen nekünk épített, természeti vagy régészeti örökségünk?
A Kulturális Örökség Napjai alkalmából évek óta nagyon sok épület nyitja meg kapuit az érdeklődők előtt, amely máskor nem, részlegesen, időlegesen vagy csak a társadalom egyes rétegei számára látogatható.
Ehhez a rendezvénysorozathoz szeretne csatlakozni Fotómúzeumunk a CCG Collection - bár nem vagyunk „épített örökség”-, néhány muzeális fénykép közreadásával archívumunkból.
E hétvégén általában százezrek kerekednek fel, hogy végiglátogassák a számukra érdekes helyszíneket. Sokan (egyre több csoport is) már előre útitervet készítenek. De az egész napos séták után érdemes lesz rendszeresen visszalátogatniuk fotómúzeumunk oldalára, mert a hétvége alatt folyamatosan töltünk fel majd muzeális fényképeinket.
Kulturális Örökség Napjai 2014 | Fotómúzeumunk. Első fotósorozatunkkal egy olyan korba szeretnénk bepillantást engedni, amikor a fényképezkedés még egy családi program volt, egy olyan korba, amikor a fényképezkedéshez még kiöltöztek az emberek, amikor még egy családnak egy teljes fotóhagyatéka csak pár fotográfia volt egy teljes emberöltőn keresztül. És amely korban a fényképezés még csak az emberi portré ábrázolás volt (a festménynek helyett), és nem egy önálló művészeti irányág...
Maga a fotózás lehet egy jeles családi esemény fényképezésének része, de állhat önmagában is, amikor a család akár több generációja kifejezetten a közös portré-sorozat kedvéért jön össze, hogy aztán az elkészült fényképeket valamennyien hosszú évtizedekig becses kincsként őrizzék.
Kulturális Örökség Napjai 2014 | Fotómúzeumunk. Következő sorozatunkkal egy olyan hagyaték fényképeiből adunk közre néhányat, amelynél a fényképész már nemcsak dokumentalista célokra használta a fényképezést, hanem már művészi célokra, bár a fényképeinek témája még mindig a festészet témaköreiből merít (csendéletek) és a festészet eszközeivel (témák beállításai) dolgozik.
Kulturális Örökség Napjai 2014 | Fotómúzeumunk. A jó családi portrék titkai. A család tagjait szoros kötelékek tartják össze. Jól látható ez a kötelék a muzeális képen is, ha a családtagok fizikailag közel vannak egymáshoz, érintik egymást, vagy egymás felé hajlanak, bújnak. Meghitt és közeli kapcsolatot sugall a közelség, még amatőr fotósok által készített felvételeken is.
Kulturális Örökség Napjai 2014 | Fotómúzeumunk. Beszédes portrék. Amikor elkészül egy fénykép, azzal sok minden megörökítődik, arcok, emlékek, érzések, pillanatok, mindezzel együtt azonban megörökítődik még valami: egy szelet a múltból. Éppen ez az, ami miatt olyan érdekes visszanézni régi képeket, legyenek bár a saját családi fotóink, vagy másokéi, hiszen szinte a múltba repítenek az ilyen felvételek.
Kulturális Örökség Napjai 2014 | Fotómúzeumunk. Most így időutazásunk végén nézzünk meg a körülbelül százéves családi portré sorozatot, melyeket gyűjteményünkből válogattunk össze, és képzeljük el, milyen lehetett az élete a képeken látható családnak, gyerekeknek.
Kulturális Örökség Napjai 2014 | Fotómúzeumunk. Az elmúlt évek kiállításai: [1] [2] [3]
Everling Csaba | fotográfus
+36 30/952 69 47
Repülőjárat | Airlines
Repülőjárat, repülőjárat figyelő és követés, repülés szerelmesei | Airlines
Repülőjárat | Airlines. A repülés talán az egyik legrégibb vágya az emberiségnek. Az ember mindig is irigyen nézte a madarakat, mikor azok könnyedén szelték a hatalmas levegőeget szárnyaikkal. Bizonyítják ezt az ősi mitológiák természetfölötti lényei: a táltosok, sárkányok, boszorkányok, madarak. Csodálatos szerkezetek is felbukkannak, mint például a repülő szőnyeg, Daidalosz és Ikarosz szárnyai, hogy az ember is repülhessen a maga erejéből az égben. A repülés minden korban a szabadság érzését vitte az emberek szívébe. A sztyeppi népek totemállata, a turulmadár, a magyar mitológia szereplője. Árpád népe az Emese álmáról szóló legendájában e madár leszármazottjának tartja magát. A repülésről szóló legendát több vallás könyveiben megtaláljuk. A Bibliában Krisztus egy felhő hátán szállt a mennybe. Azt senki sem tudja, hogy ki, mikor és mivel próbált meg először repülni, olyan régen volt. Mindig is élt olyan ember, aki hitt a repülés megvalósíthatóságában, és meg is próbálta, de az akkori kor technikai fejlettsége a sikeres repülést nem tette lehetővé. A középkorban is izgatta az embereket a repülés gondolata, de úgy vélték, hogy csak természetfölötti képességekkel lehet repülni. Szerintük csak az ördöggel cimboráló varázslók és boszorkányok tudnak repülni, ám ezért a sötét középkor inkvizíciója szerint halálbüntetés járt.
Repülőjárat | Airlines. A benzinmotor feltalálását követően, szinte azonnal kísérletek irányultak, annak repülőszerkezetekben való felhasználására. 1897-ben épített először benzinmotort repülőgépébe, az amerikai A. M. Herring, ám ennek a szerkezetnek még nem sikerült levegőbe emelkednie. A sikerre még pár évet várni kellett…
A motoros repülés kezdetét, egy zseniális amerikai testvér párhoz kötik. A Wright fivérek, Orville Wright és Wilbur Wright. Ők voltak azok akiknek nevét az első, már a gyakorlatban is működő repülőgép megtervezésével és megépítésével kapcsolatban, és az első irányítható, motorral hajtott, levegőnél nehezebb eszközzel való repülés kapcsán megismerhettük, sok más repülési mérföldkő mellett. Ennek ellenére a kezdetektől egészen napjainkig vitatják néhányan, hogy valóban ők építették volna az első repülőgépet.
Everling Csaba | fotográfus
+36 30/952 69 47
One comment-
Blendemanus
Pannónia oldtimer | Pannónia T5
Az 1953-ban kifejlesztett Pannonia révén megteremtődött a lehetőség a nemzetközi mércével is elfogadható gyártásmennyiséghez. Az ötvenes évek elejére ugyanis már tekintélyes hátrányba kerültünk az akkoriban testvérinek mondott kelet-európai motorgyártó országokhoz képest. 1955-ben Csehszlovákia közel 100,000 motorkerékpárt gyártott, az NDK-ban 70,000, Lengyelországban 30,000 készült. A Szovjetúnió akkor éppen negyedmilliós termelése persze minden tekintetben egy másik világ volt, de akkor is szerénynek kell neveznünk a hazai gyártás 16500 darabos teljesítményét.
A korabeli helyzet illusztrálására egy számadat: 1955-ben a belkereskedelem 36000 motorkerékpárt és robogót igényelt. Csepelen készült 13390 motor, ebből 6747 ment exportra…
2014. október 21. kedd at 12:05