Repülőjárat | Airlines
Repülőjárat, repülőjárat figyelő és követés, repülés szerelmesei | Airlines
Repülőjárat | Airlines. A repülés talán az egyik legrégibb vágya az emberiségnek. Az ember mindig is irigyen nézte a madarakat, mikor azok könnyedén szelték a hatalmas levegőeget szárnyaikkal. Bizonyítják ezt az ősi mitológiák természetfölötti lényei: a táltosok, sárkányok, boszorkányok, madarak. Csodálatos szerkezetek is felbukkannak, mint például a repülő szőnyeg, Daidalosz és Ikarosz szárnyai, hogy az ember is repülhessen a maga erejéből az égben. A repülés minden korban a szabadság érzését vitte az emberek szívébe. A sztyeppi népek totemállata, a turulmadár, a magyar mitológia szereplője. Árpád népe az Emese álmáról szóló legendájában e madár leszármazottjának tartja magát. A repülésről szóló legendát több vallás könyveiben megtaláljuk. A Bibliában Krisztus egy felhő hátán szállt a mennybe. Azt senki sem tudja, hogy ki, mikor és mivel próbált meg először repülni, olyan régen volt. Mindig is élt olyan ember, aki hitt a repülés megvalósíthatóságában, és meg is próbálta, de az akkori kor technikai fejlettsége a sikeres repülést nem tette lehetővé. A középkorban is izgatta az embereket a repülés gondolata, de úgy vélték, hogy csak természetfölötti képességekkel lehet repülni. Szerintük csak az ördöggel cimboráló varázslók és boszorkányok tudnak repülni, ám ezért a sötét középkor inkvizíciója szerint halálbüntetés járt.
Repülőjárat | Airlines. A benzinmotor feltalálását követően, szinte azonnal kísérletek irányultak, annak repülőszerkezetekben való felhasználására. 1897-ben épített először benzinmotort repülőgépébe, az amerikai A. M. Herring, ám ennek a szerkezetnek még nem sikerült levegőbe emelkednie. A sikerre még pár évet várni kellett…
A motoros repülés kezdetét, egy zseniális amerikai testvér párhoz kötik. A Wright fivérek, Orville Wright és Wilbur Wright. Ők voltak azok akiknek nevét az első, már a gyakorlatban is működő repülőgép megtervezésével és megépítésével kapcsolatban, és az első irányítható, motorral hajtott, levegőnél nehezebb eszközzel való repülés kapcsán megismerhettük, sok más repülési mérföldkő mellett. Ennek ellenére a kezdetektől egészen napjainkig vitatják néhányan, hogy valóban ők építették volna az első repülőgépet.
Everling Csaba | fotográfus
+36 30/952 69 47
Sétavitorlázás | Balaton
Sétavitorlázás | Balaton
Sétavitorlázás | Balaton | Fotómúzeum. Sailing on Lake Balaton. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Phasellus a venenatis sapien, eget elementum enim. Etiam eget sem sed nibh venenatis imperdiet. Integer quis viverra ligula. Pellentesque ornare semper urna, non dapibus mauris congue tincidunt. Donec quis quam non quam volutpat pulvinar. Phasellus a arcu et orci dapibus fringilla quis et dolor. Aliquam malesuada ullamcorper rutrum. Sed non metus eget sapien porttitor hendrerit vitae et tortor.
Sétavitorlázás | Balaton | Fotó gyűjtemény. Cras et tellus vel elit congue tempus. Vivamus rhoncus convallis augue, in ultrices ante euismod nec. Proin vel cursus justo. Maecenas tincidunt nibh at nisi lacinia, et maximus nisl venenatis. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Maecenas venenatis blandit sollicitudin. Phasellus pulvinar mollis gravida. Proin euismod vestibulum felis ac rutrum. Vestibulum ut est pretium, porttitor leo nec, pulvinar massa.
Everling Csaba | fotográfus
+36 30/952 69 47
One comment-
Blendemanus
Óriáskerék Budapest | Sziget Eye az Erzsébet téren
Az óriáskerék 65 méter magas építmény a legnagyobb a hasonló, ideiglenesen telepíthető eszközök közül Európában. Maximális kapacitása 332 fő, a menetidő átlagosan tíz perc.
2014. december 1. hétfő at 16:26