Fotótanfolyam | Fotósuli nr.XI
Fotótanfolyam | Analóg fényképezés.
Fotótanfolyam | Analóg fényképezés. A jó fotók készítéséhez két dologra van szükség: megfelelő felszerelésre, és magabiztos technikai tudásra. Ezek után már csak képzeletünk szabhat határt fotóink készítése során. Fotótanfolyam - Old habits die hard!
Gyere, és tanuld meg Te is az alapokat kurzusainkon, hogy minél több örömet lelhess a fotózásban!
Fotótanfolyam | Analóg fényképezés. Az elméleti háttér mellett sokrétű gyakorlati képzést biztosítunk fotóstúdiónkban, és azon kívül is. A tanfolyami foglalkozásokon felül fakultatív jelleggel folyamatos egy személyes konzultáció zajlik, ami egyedi érdeklődésekhez [pl. régi fotók archiválása és feldolgozása] hasznos segítséget nyújt. Fotótanfolyam - Analőg fényképezés és laborgyakorlat.
Everling Csaba | fotográfus
+36 30/952 69 47
Magyar Vasúttörténeti Park | MÁV 424 sorozat
Magyar Vasúttörténeti Park | MÁV 424 sorozat
Magyar Vasúttörténeti Park | MÁV 424 sorozat. A MÁV 424 sorozat egy legendás gőzmozdonytípus, egykor a magyar ipar büszkesége volt. Számos nosztalgikus műben tűnik fel, a szépirodalomban, a filmben, a popzenében, klubokban, az emberek emlékezetében, a modellezésben. Az államvasutak az első hat mozdonyt 1918-ban rendelte meg. A 424,001-424,006 pályaszámú "Bivaly" vagy "Nurmi" becenevű gőzmozdonyokkal próbafutásokat végeztek, majd kialakították a végleges igényeket, de a gyártást csak az első világháború után tudták megkezdeni.
A Magyar Királyi Állami Vas-, Acél- és Gépgyárak 1924-től gyártotta a 424-es sorozatú, 2'D tengelyelrendezésű, univerzális, túlhevítős gőzmozdonyát. Próbaútját 1924. április 22-én tartották Budapest és Vác között. Kertész Béla mozdonykonstruktőr (1882–1970) irányította a tervezését, de a munkában részt vett a későbbi kormányzóhelyettes Horthy István is.
Magyar Vasúttörténeti Park | MÁV 424 sorozat. A sorozaton később több változást kísérleteztek ki. Legjelentősebb újítások a csillagfúvó, a Wagner-féle füstterelő, a kettős kémény, a székek és a habzásgátló alkalmazása volt.
A sorozat egyik legnagyobb kihívása az ingavonati közlekedés volt, mivel egy időben felmerült a gőzmozdonyok további alkalmazása a megfelelő dízel- és villanymozdonyok ideiglenes hiánya miatt. Sor került jó néhány mozdony átalakítására, de a hátrameneti problémák – például jelentős sebességcsökkenés – miatt nem tudott teret nyerni ez az elgondolás.
Utolsó nagyobb újításként az 1960-as években a 411-es gőzmozdonyokkal együtt átalakítottak néhány 424-es mozdonyt fűtőolaj-tüzelésűvé, melynek köszönhetően a mozdonyok teljesítménye valamelyest megnőtt, de még így sem vehették fel a versenyt a MÁV új beszerzésű mozdonyaival.
Everling Csaba | fotográfus
+36 30/952 69 47