Oldtimerek | Gilera G 150 Rossa Super • MG B GT | Velodrom Millenárison nr.II

Oldtimerek | Fotóművészet, fotó művészet, fotókiállítások

Oldtimerek | Gilera G 150 Rossa Super A Gilera G 150 Rossa Super [1958] alig nagyobb egy Simsonnál, ránézésre nincs rajta semmi, ami lendületet és versenyhajlamot ígérne. Pedig minden eleme, az összes szubatomi részecskéje egy célt szolgál: gyorsnak lenni, legyőzni a többieket, ez a feladat. Hogy minden sporttárs kisköbcentis? Ugyan, a versenyszellem nem méretfüggő.

oldtimerek gilera motor poszter 1

Oldtimerek | Gilera G 150 Rossa Super: [1] [2] [3] [4] [5]

Oldtimerek |  MG B GT A forma, az MG B GT V8 Sebring-nél mindent visz, erre a kocsira vágyni szokás. Régi fajta, inkább lassú működésű és nyomatékos, mint pörgős és erős, nyomórudas motor, darabos mechanika. Nem sportautó ez, csak annak néz ki, de jó kis kocsi, megy, amennyire kell, és lehet szépen tuningolni, ha valaki nekihasal.

oldtimerek mg autó poszter 1

Oldtimerek • Autófotózás | MGB GT V8 Sebring: [1] [2] [3]

Everling Csaba | fotográfus
+36 30/952 69 47

3 comments

  1. Blendemanus

    MGB GT V8 Sebring | 1977

    Motor: 220 Lóerő
    Nyomaték: 450 NM
    Gyorsulás: 100-ra / 6.5 sec
    Végsebesség: 210 km /h

    2012. szeptember 25. kedd at 08:12

  2. Blendemanus

    MGB GT V8 Sebring | A típus

    Már az MGC esetében is bebizonyosodott, hogy van igény a nagyobb motorral hajtott MG-k iránt, ez a V8 esetében sem volt másképp. A V8-as motor beépítése meglepő módon nem a gyártó ötleteként látott napvilágot. Az egykor Minivel versenyző Ken Costello fejéből pattant ki a szikra, hogy a Buicktól vásárolt licensz alapján, a Rover által épített V8-as motort kellene az MGB orrába tuszkolni. Ezt a motort már 1967 óta használták a Rover P5B-ben, és a Morgan is ezzel az erőforrással mutatta be a Plus 8-at, ez a választás tehát kézenfekvő volt.

    A British Leyland vezetőinek is megtetszett az ötlet, de sok pénzt azért nem akartak a projektbe ölni, a mérnököknek nagyon szűk költségvetésből kellett megtervezniük a maguk V8-as konverzióját. 1973-ban mutatták be a gyári modellt, amelyet sokkal jobban fogadott a szakma, mint a háromliteres MGC-t. A titok nyitja a két motor közötti súlykülönbségben keresendő, meglepő módon az alumínium V8-as súlya nagyjából megegyezik az eredeti négyhengeres erőforráséval, viszont 137 lóerős teljesítménye még élvezhetőbb túraautót varázsolt a kupéból. A motor erejét az MGC négyfokozatú manuális váltója közvetíti a kerekek felé, miközben 7,7 másodperc alatt gyorsítja óránkénti hatvan mérföldre a kis kupét.

    Megjelenésétől nagy volt a kereslet a V8-as iránt, bár a vevők nem szerették, hogy külsőre alig valamiben különbözött a jóval olcsóbb négyhengeresektől. A sikerek ellenére nagyon hamar, 2591 darab összeszerelése után leállították a gyártást, amit a motorok nehézkes utánpótlására fogtak. Erre az egységre az újonnan bemutatott Rover SD1-ben is szükség volt. Az 1973-ban kitört közel-keleti háború következtében kialakult olajválság sem kedvezett a modellnek, annak ellenére sem, hogy fogyasztása alig valamivel volt több, mint az 1,8-as motornak. Egyesek szerint a V8-nak azért kellett mennie a kínálatból, mert veszélyeztette a jóval drágább Triumph Stag eladásait.

    2012. szeptember 25. kedd at 08:13

  3. Blendemanus

    Velodrom Millenáris | Sofőrök a múltból.

    Fotógalériánkban most ismét időutazunk. Ez a képsorozat is a Velodrom Millenárison készült. Az autómatuzsálemeket és a korhű ruhába öltözött sofőröket örökíthettünk meg, teljesen egyedi hangulatú képeken. Öveket bekapcsolni és indulás!

    2013. február 20. szerda at 19:46

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>