Fotómúzeumunk | Kulturális Örökség Napjai • 2012. szeptember 15-16.
Fotómúzeumunk, fotómúzeum, fotóarchívum | Fotókiállítások, fotóművészet, művészfotók
Fotómúzeumunk | Kulturális Örökség Napjai. Az Európa Tanács és az Európai Unió védnöksége alatt Európa minden országában megrendezik az épített örökség ünnepét szeptember hónapban. Az ország minden tájáról beneveznek intézmények, kastélyok, népi műemlékek, várak, templomok stb. és mindenütt vezetéssel, programokkal várják a látogatókat. Ehhez a rendezvénysorozathoz szeretne csatlakozni fotóstúdiónk [bár nem vagyunk „épített örökség”], néhány muzeális fénykép közreadásával archívumunkból.
Használják ki hétvégén ezt a páratlan lehetőséget, amikor sok műkincset, kulturális értéket, a szürke hétköznapokban tőlünk elzárt szépségeit nézhetik meg ingyenesen. De az egész napos séták után érdemes lesz rendszeresen visszalátogatniuk fotóstúdiónk oldalára, mert a hétvége alatt folyamatosan töltünk fel majd fényképeinket.
Fotómúzeumunk | Kulturális Örökség Napjai. Hétvégenként Budapest több pontja zsúfolásig megtelik bolhapiacokkal, a különleges tárgyak kedvelőivel. Persze most gondolom, mindenkinek a különleges régiségek lebegnek lelki szemei előtt, a valóság azonban kiábrándítóan más. Mint mindenki más azzal a reménnyel járok ki ezekre a bolhapiacokra, hogy a mások által kacatnak nevezett holmik között találjak tetszetős, értékes, ötletadó tárgyakat. Néha találhatunk összegyűrődött negatívokat, egy megsárgult fotót, vagy bármilyen olyan egyéb tárgyat, legalább olyan élvezetet nyújt bárkinek, mint nekem az előbb felsorolt tárgyak. Sajnos az előkerült fényképekről semmilyen információt - kik fényképezték, és mikor - nem sikerül megtudnunk, csak azokat a történeteket, melyeket nekünk sikerül kiolvasnunk a fotókból.
Fotómúzeumunk | Egy budapesti séta emlékei: [1] [2]
Fotómúzeumunk | Egy családi hétvége fényképei: [1] [2]
Fotómúzeumunk | Kulturális Örökség Napjai. A játék és a gyűjtés szenvedélye sokunk egész életét végigkíséri. Akik nem hódolnak ennek a szenvedélynek, azok kevésbé látják annak szépségét és így nem érzik át a bolhapiacok igazi varázsát. Bolhapiaci bolyongásaim során, sok minden megragadta a fantáziámat és néhány dolgot el is kezdtem gyűjteni. Van ami máig, már szinte elfeledve búj meg egy-egy dobozban, és vannak a fotónegatívok amik idővel, egy igazi gyűjteménnyé nőtték ki magukat.
Fotómúzeumunk | Kulturális Örökség Napjai : [1] [2] [3] [4] [5] [7] [8] [9] [10] [11]
Everling Csaba | fotográfus
+36 30/952 69 47
Renault 5 Maxi Turbo Show | WSR Hungaroring
Renault 5 maxi turbo, R5 alpine, Jean Ragnotti, rally show | World Series by Renault - Hungaroring
Renault 5 Maxi Turbo | WSR A múlt hétvégén fotóstúdiónknak a Hungaroringen volt lehetősége autófotózásra a Renault WSR rendezvényén ami, World Series by Renault egy több kategóriát magába foglaló autóverseny sorozata.
Renault 5 Maxi Turbo | WSR Ennek a versenyhétvégének a főversenye a Formula Renault 3,5 Series, amelyet gyakran magával a WSR-rel azonosítanak. Az Eurocup Formula Renault 2,0 és az Eurocup Mégane Trophy ennek a betétfutamai, valamint Renault 5 Maxi Turbo Rally Show az egyik fő látványossága. Fotóstúdiónk a hétvége fotóiból először a Renault 5 Maxi Turbo Rally Show oldtimer autófotóit szeretné bemutatni.
Renault 5 Maxi Turbo. Ma amikor tombol a retro láz egy olyan fotóstúdiónk egy olyan autóról készíthetett fotósorozatot aminek a gyártását 1984-ben abbahagyták. Mégis a Renault 5 Turbo izmosabb, változatai annyira szépek, érdekesek és nem utolsósorban gyorsak, hogy ma sincs párjuk. Igen, hiszen ezek a kisautók olyan gyökerektől származnak, amiket nem kisebb név tervezett és tuningolt, mint maga a „Varázsló” Amédée Gordini, kinek a neve hallatán mindenki tisztelettel lekapja a sapkáját autós és rallyes körökben.
Renault 5 Maxi Turbo: [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16] [17] [18] [19] [20] [21] [22] [23] [24] [25] [26] [27] [28] [29] [30] [31] [32] [33] [34] [35] [36] [37]
Renault 5 Maxi Turbo. Az autó, amely a leginkább megtestesíti a Renault rali hagyományait. Könnyű, fordulékony kétkerék-hajtású kisautó, amely aszfalton a legerősebb gépekkel is felveszi a versenyt. A Renault 5 Maxi Turbo Alpine 1977-ben debütált a vb-n, első kiugró eredményét egy évvel később a Montén érte el, amikor Jean Ragnotti és Guy Fréquelin 2-3. helyen futottak be. A győzelemhez azonban több kellett, így 1980-ban bemutatták a középmotoros Renault 5 Turbot. Jöttek is a sikerek, Ragnotti ’81-ben Monte Carlóban, ’82-ben Korzikán nyert, de a nagyok küzdelmébe így sem tudott komolyan beleszólni. Még egy lépcsőfokot lépett felfelé a Maxi Turbo, ami újabb győzelmet hozott, majd következett egy kétes diadal a tragikus 1986-os Portugál-ralin, a gyári csapatok visszalépése után. A típus utolsó nagy dobása már az A-csoportos időkre datálódik: egy N-es Renault 5 Turbo nyerte a ’89-es Elefántcsontpart-ralit.
Renault 5 Maxi Turbo | Rally show: [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10]
World Series by Renault | Formula Renault 3,5 Series És így a fotókiállításunk végén egy a következő cikkünk a Formula Renault 3,5 Series-t bemutató fotósorozatunkból szeretnénk egy kis ízelítőt adni.
World Series by Renault | Formula Renault 3,5 Series Kapcsolódó fotókiállításunk: [1]
Everling Csaba | fotográfus
+36 30/952 69 47
3 comments-
-
-
Blendemanus
MGB GT V8 Sebring | 1977
Motor: 220 Lóerő
Nyomaték: 450 NM
Gyorsulás: 100-ra / 6.5 sec
Végsebesség: 210 km /h
2012. szeptember 25. kedd at 08:12
Blendemanus
MGB GT V8 Sebring | A típus
Már az MGC esetében is bebizonyosodott, hogy van igény a nagyobb motorral hajtott MG-k iránt, ez a V8 esetében sem volt másképp. A V8-as motor beépítése meglepő módon nem a gyártó ötleteként látott napvilágot. Az egykor Minivel versenyző Ken Costello fejéből pattant ki a szikra, hogy a Buicktól vásárolt licensz alapján, a Rover által épített V8-as motort kellene az MGB orrába tuszkolni. Ezt a motort már 1967 óta használták a Rover P5B-ben, és a Morgan is ezzel az erőforrással mutatta be a Plus 8-at, ez a választás tehát kézenfekvő volt.
A British Leyland vezetőinek is megtetszett az ötlet, de sok pénzt azért nem akartak a projektbe ölni, a mérnököknek nagyon szűk költségvetésből kellett megtervezniük a maguk V8-as konverzióját. 1973-ban mutatták be a gyári modellt, amelyet sokkal jobban fogadott a szakma, mint a háromliteres MGC-t. A titok nyitja a két motor közötti súlykülönbségben keresendő, meglepő módon az alumínium V8-as súlya nagyjából megegyezik az eredeti négyhengeres erőforráséval, viszont 137 lóerős teljesítménye még élvezhetőbb túraautót varázsolt a kupéból. A motor erejét az MGC négyfokozatú manuális váltója közvetíti a kerekek felé, miközben 7,7 másodperc alatt gyorsítja óránkénti hatvan mérföldre a kis kupét.
Megjelenésétől nagy volt a kereslet a V8-as iránt, bár a vevők nem szerették, hogy külsőre alig valamiben különbözött a jóval olcsóbb négyhengeresektől. A sikerek ellenére nagyon hamar, 2591 darab összeszerelése után leállították a gyártást, amit a motorok nehézkes utánpótlására fogtak. Erre az egységre az újonnan bemutatott Rover SD1-ben is szükség volt. Az 1973-ban kitört közel-keleti háború következtében kialakult olajválság sem kedvezett a modellnek, annak ellenére sem, hogy fogyasztása alig valamivel volt több, mint az 1,8-as motornak. Egyesek szerint a V8-nak azért kellett mennie a kínálatból, mert veszélyeztette a jóval drágább Triumph Stag eladásait.
2012. szeptember 25. kedd at 08:13
Blendemanus
Velodrom Millenáris | Sofőrök a múltból.
Fotógalériánkban most ismét időutazunk. Ez a képsorozat is a Velodrom Millenárison készült. Az autómatuzsálemeket és a korhű ruhába öltözött sofőröket örökíthettünk meg, teljesen egyedi hangulatú képeken. Öveket bekapcsolni és indulás!
2013. február 20. szerda at 19:46