Shelby Cobra | Muscle cars
Shelby Cobra, muscle cars | Carroll Shelby
Shelby Cobra | Muscle cars. Az amerikai autógyártás történelmének egyik legpatinásabb és legkifinomultabb formákkal rendelkező versenygépe. Egy kézzel épitett test ami acél cső vázon alapúl és alumínium karoszéria fedi. Egy Strok 289 (325) míg nagyobb 390 (427) Le modellek. De a Shelby fejlesztette ki a Cammer 427-es verseny motort.
Elhunyt Carroll Shelby, a legendás Shelby Cobra a tervezőjének tiszteletére fotóstúdiónk szeretné bemutatni alábbi fotókiállításunkat.
Shelby Cobra | Muscle cars. A Cobra története 1961-ben kezdődött, amikor is Caroll Shelby legendás amerikai autóversenyző és üzletember levelet írt a kultikusnak mondható AC Cars-nak, hogy az használja az ő motorját, mivel akkoriban az AC Cars motorszállító nélkül maradt, miután a Bristol vállalat abbahagyta a motorok gyártását. Shelby-nek ez pont kapóra jött, ugyanis egy könnyű karosszériás autóra volt szüksége ahhoz, hogy minél versenyképesebb legyen. Ezzel Carrol Shelby és az AC létrehozta az első Cobrát.
A kétajtós versenykocsiban egy nagyon erős 484 lóerős, 4.3 literes V8-as Ford motor dübörgött. Shelby persze a versenyautók mellett épített utcai kivitelű Cobrákat is, melyekbe 430 lóerős motorok kerültek. A Shelby Cobra végsebessége több mint 300 km/óra.
Ami mindenképp szembeötlik, amikor valaki először megpillant egy ilyen jószágot az nem más, mint az elején lévő gigantikus légbeömlő nyílás. Ilyet más legendás autón nem sűrűn látunk, ez is azok közé a dolgok közé sorolható, amik egyedülállóvá tették a Cobra-t.
Érdekesség, hogy a Shelby a más gyártókkal ellentétben nem tett semmiféle légterelő elemet az autóira. Ezzel egy gyönyörű formákkal teli szerkezetet hozott létre.
Akadnak olyan megszállott gyűjtők, akik képesek elindulni különféle legendás autók versenyén a saját Shelby Cobra versenykocsijukkal. Erre leginkább a Le Mans-i 24 autóverseny betétfutama során kerül sor, ahol a rajt előtt 3 órával a régi idők klasszikus autói csapnak össze.
Everling Csaba | fotográfus
+36 30/952 69 47
MV Agusta • Gulyás Speedart | Motoriginal
MV Agusta, oldtimer motorok | Fotóművészet, fotókiállítások
Oldtimer motorok. A zivatar illata még a levegőben úszik, a Millenáris Velodrom fáinak levelein ott csillognak a vízcseppek, de a pára mögül már átdereng a nap. Mintha tudná, hogy a következő eseményhez nem illik az eső. Az MV Agusta 125 [1963] egy példánya készen áll a fotózásra.
Fotóstúdiónknak az elmúlt hetekben lehetősége nyílt, a Gulyás Speedart műterem legfrissebb alkotását bemutatni. Kevés igényesen restaurált olasz veterán motorral lehet találkozni, de szerencsére vannak kivételek. Ilyen a most terítékre kerülő Gulyás Gyula által díjnyertesen restaurált oldtimer motor is.
Motororiginals: [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9]
Everling Csaba | fotográfus
+36 30/952 69 47
5 comments-
-
-
-
-
Blendemanus
Zeppelin léghajó Budapesten | Anno 1936
A Zeppelin egy merev vázas, irányítható léghajó, melyet tervezőjéről és gyártójáról, a német Gróf Ferdinand von Zeppelinről neveztek el. Az első zeppelin léghajók a 20. század elején épültek, felhasználva az első irányítható léghajó konstrukcióját, melyet Schwarz Dávid úttörő munkája hozott létre. Zeppelin konstrukciójának átütő sikere révén a „zeppelin” az egész világon az irányítható merev szerkezetű léghajó neve lett.
A zeppelineket utasszállításra és katonai célokra is használták. A Deutsche Luftschiffahrts-AG (DELAG) volt az első vállalkozás a világon, mely kereskedelmi repülőjáratokat üzemelt még az I. világháború előtt. A háború kitörése után a német hadsereg széleskörűen használta a zeppelineket bombázóként és felderítőként.
A német vereség átmenetileg megállította a léghajó-üzletet, de Zeppelin gróf halála után, az 1920-as években utódja, Hugo Eckener vezetésével a polgári célokra épült zeppelinek reneszánszukat élték. A csúcspont az 1930-as években volt, amikor az LZ 127 Graf Zeppelin és az LZ 129 Hindenburg rendszeres repüléseket hajtott végre Németország és Észak-Amerika, valamint Dél-Amerika között.
1937. május 6-án a hidrogénnel töltött LZ 129 Hindenburg léghajót – miután 72 utassal a fedélzetén átrepülte az óceánt – New Jersey-ben szörnyű katasztrófa érte: kigyulladt és elégett. A Zeppelin-léghajók használata ezt követően hosszú időre megszűnt.
2012. június 1. péntek at 15:14
Blendemanus
Zeppelin léghajó | Budapesten
Ma már csak gyermeklufi, márkareklám, esetleg hőlégballon, holott hajdanán a repülőgépeknél is nagyobb fantáziát láttak neves aviatikusok a gáz felhajtóerejében.
Stuttgartnak két szállodája is viseli a Graf Zeppelin nevét. Egy három- és egy ötcsillagos. Utóbbiban gyakorta rendeznek konferenciákat a repülésügy témáiból.
– Ami a Boden-tónál történt 1900 júliusában (akkor és ott emelkedett magasba Graf Zeppelin léghajója), a maga nemében világstart volt – mondta az egyik szónok.
Egy tagadhatatlanul ügyes dokumentumfilm is igazolta, ?megfeledkezve? ugyan az előtörténetről, ám annál többször említve, hogy a léghajókat máig is zeppelinként emlegeti a világ.
Engedtessék meg az előzmény tömör összefoglalása: a tábornok és konstruktőr Zeppelin gróf még kudarcot kudarcra halmozva próbálgatta első léghajójának építését (hol a gáz szökött, hol nem bírta a terhelést), amikor a keszthelyi fafeldolgozó Schwarz Dávid – hobbiból, majd mind keményebb rátartisággal és hozzáértéssel – már sikereket ért el. Először is a gumírozott ballonszövet héj helyett alkalmazott 0,2 mm-es alumíniumburokkal és belső rácsozattal. A csúcsos óriásszivar alján négyhengeres, féltonnás Daimler motor hajtotta a kormányzásra is alkalmas légcsavart.
De őt is érték kudarcok. Egy 1896-os sikertelenség után orosz és porosz mecénásai kihátráltak mögüle, csak osztrák vegyész barátja maradt vele, kiderítve azt is, hogy nem a szerkezettel van baj, hanem a hidrogénnek kevés a felhajtóereje. Meg is lelte a kiutat az új gázkeverékkel. 1897-ben – tehát éppen száztíz éve – már ezzel szállt fel a Schwarz léghajó, két perc alatt elérte a négyszáz méteres magasságot, és az ujjongó közönség tapsa közepette rátért kijelölt pályájára. Pusztán annyi történt, hogy leszálláskor koccant kicsit.
Szomorú viszont, hogy a mindössze negyvenhét éves keszthelyi konstruktőr e mámorító napot már nem érhette meg. Olyan idegfeszültségben készült a nagy ?elkötésre?, hogy annak előtte egy hirtelen agyvérzés végzett vele. Így aztán a kísérletekben eladósodott özvegy nem tehetett mást, mint hogy eladja a teljes tervdokumentációt. Hogy kinek? Graf Zeppelinnek. Tudománytörténészek egybehangzó véleménye szerint ez szolgált alapjául a nagy garral beharangozott Boden-tavi felszállásnak s a századfordulóval megkezdődött léghajós sikersorozatnak is.
De a stuttgarti konferencián nem esett szó Schwarz Dávidról, a keszthelyi konstruktőrről.
2012. június 3. vasárnap at 12:39
Blendemanus
Régi fotók | Fotográfiák | Fotóművészet
Izgalmas és sok meglepetést tartogató feladat a fotográfia egyre terjedelmesebb és szerteágazóbb életrajzának szövetében nyomon követni azokat a szálakat, melyek azt mutatják, hogyan hatolt be az új médium az emberek tudatába, életébe, hogyan vett részt az emberi kapcsolatok alakulásában, befolyásolta a világról alkotott képet, formálta identitástudatukat, kötődéseiket vagy éppen morális meggyőződésüket. Nagy örömmel vállaltuk fel azt a feladatot, hogy a fotózás hőskora óta elkészített “kallódó” képeket megmentsük az enyészettől, és azokat közkinccsé tegyük. Hisszük, hogy a megörökített pillanatokat meg kell becsülni. Napjaink legújabb technikáival újjá varázsolni a felvételeket, és segítségükkel már kezdődhet is az időutazás!
2012. június 27. szerda at 12:40
Blendemanus
Fényképek digitalizálása | Szkennelés
Fotóstúdiónk így a XXI. században egy kicsit múlt-idézve felajánlja, hogy beszkenneli archív anyagait. Rendelkezünk bármilyen méretű (leica, roll, sheet film), bármilyen nyersanyag (papírkép, negatív, dia), digitalizálásara alkalmas nyomdai szkennerrel.
A jól sikerült kiadványok ismérvei közé tartozik a képanyag. A fényképeket, ha nem digitális kamerával készülnek a felvételek, először digitalizálni kell. A képek magas színvonalon végzet digitalizálását, ezt a nyomdai előkészítésben alapvető, kiegészítő szolgáltatást a CCG Fotóstúdió már a kezdetek óta biztosítja.
A legfejlettebb berendezésekkel végzett szkennelés akkor válik igazán jelentőssé, ha a megrendelő igényes képeket szeretne viszontlátni kiadványában. Ennek az elvárásnak az egyszerű asztali szkennerek és a hozzájuk kapható szoftverek technikai adottságai már nem minden esetben felelnek meg. Itt számos olyan paramétert kell figyelembe venni, amelyeket professzionális felhasználásra tervezett berendezésekkel lehet megfelelő módon beállítani és rögzíteni. Ebben nyújtanak segítséget teljeskörű nyomdai szkennereink a tapasztaltunk, amikkel számos igényes munkát tudhatnak maguk mögött.
További információért keressen bennünket bizalommal a kapcsolat menüpontban feltüntetett telefonszámon, vagy drótpostán.
2012. augusztus 2. csütörtök at 19:21
Blendemanus
Régi fotók | Fotográfiák | Fotóművészet
Izgalmas és sok meglepetést tartogató feladat a fotográfia egyre terjedelmesebb és szerteágazóbb életrajzának szövetében nyomon követni azokat a szálakat, melyek azt mutatják, hogyan hatolt be az új médium az emberek tudatába, életébe, hogyan vett részt az emberi kapcsolatok alakulásában, befolyásolta a világról alkotott képet, formálta identitástudatukat, kötődéseiket vagy éppen morális meggyőződésüket.
Nagy örömmel vállaltuk fel azt a feladatot, hogy a fotózás hőskora óta elkészített “kallódó” képeket megmentsük az enyészettől, és azokat közkinccsé tegyük.
2012. augusztus 3. péntek at 15:41