14 május, 2012
Shelby Cobra | Muscle cars
Shelby Cobra, muscle cars | Carroll Shelby
Shelby Cobra | Muscle cars. Az amerikai autógyártás történelmének egyik legpatinásabb és legkifinomultabb formákkal rendelkező versenygépe. Egy kézzel épitett test ami acél cső vázon alapúl és alumínium karoszéria fedi. Egy Strok 289 (325) míg nagyobb 390 (427) Le modellek. De a Shelby fejlesztette ki a Cammer 427-es verseny motort.
Elhunyt Carroll Shelby, a legendás Shelby Cobra a tervezőjének tiszteletére fotóstúdiónk szeretné bemutatni alábbi fotókiállításunkat.
Shelby Cobra | Muscle cars. A Cobra története 1961-ben kezdődött, amikor is Caroll Shelby legendás amerikai autóversenyző és üzletember levelet írt a kultikusnak mondható AC Cars-nak, hogy az használja az ő motorját, mivel akkoriban az AC Cars motorszállító nélkül maradt, miután a Bristol vállalat abbahagyta a motorok gyártását. Shelby-nek ez pont kapóra jött, ugyanis egy könnyű karosszériás autóra volt szüksége ahhoz, hogy minél versenyképesebb legyen. Ezzel Carrol Shelby és az AC létrehozta az első Cobrát.
A kétajtós versenykocsiban egy nagyon erős 484 lóerős, 4.3 literes V8-as Ford motor dübörgött. Shelby persze a versenyautók mellett épített utcai kivitelű Cobrákat is, melyekbe 430 lóerős motorok kerültek. A Shelby Cobra végsebessége több mint 300 km/óra.
Ami mindenképp szembeötlik, amikor valaki először megpillant egy ilyen jószágot az nem más, mint az elején lévő gigantikus légbeömlő nyílás. Ilyet más legendás autón nem sűrűn látunk, ez is azok közé a dolgok közé sorolható, amik egyedülállóvá tették a Cobra-t.
Érdekesség, hogy a Shelby a más gyártókkal ellentétben nem tett semmiféle légterelő elemet az autóira. Ezzel egy gyönyörű formákkal teli szerkezetet hozott létre.
Akadnak olyan megszállott gyűjtők, akik képesek elindulni különféle legendás autók versenyén a saját Shelby Cobra versenykocsijukkal. Erre leginkább a Le Mans-i 24 autóverseny betétfutama során kerül sor, ahol a rajt előtt 3 órával a régi idők klasszikus autói csapnak össze.
Everling Csaba | fotográfus
+36 30/952 69 47
5 comments-
-
-
-
-
Blendemanus
Petrolsexual | Shelby Cobra
1923. január 11-én született Texas államban a legendás autóversenyző és autótervező, aki életében nem csak autókkal foglalkozott, de kétségtelenül ehhez értett a legjobban. Az 1959-es Le Mans-i 24 órás verseny győztese, és több legendás nagy-teljesítményű Ford tervezése is legendássá tette.
Carroll Shelby-t nevét leginkább azok a fanatikusok ismerik, akik rajonganak a nagy-teljesítményű amerikai sportautókért, és azon belül is a Fordokért. Ő tervezte a legendás Shelby Cobrát, melyet a hatvanas évek elején a leggyorsabb utcai autóként tartottak számon.
Autós pályafutása az ötvenes években kezdődött, miután a csirkefarm vezetése és állatok tartása nem bizonyult jövedelmező üzletnek. A farmot ott hagyva versenyezni kezdet, és első nemzetközi sikereit korán elérte. Nyolc Forma 1-es versenyen is rajthoz állt, ahol a legjobb eredménnyel az 1958-as Olasz futamon végzet egy negyedik hely elérésével. Az igazi áttörést az 1959-es Le Mans-i 24 órás versenyen szerzett diadala hozta, amikor Ray Salvadori-val megnyerték az embert próbáló viadalt. Szívbetegsége miatt azonban abba kellett hagynia az autóversenyzést, de nem hagyta el a sportot. Sikeres csapatvezető lett és versenyautó tervező. Az Ő keze munkáját is dicséri a Le Mans-ban győzni tudó Ford GT40-es. A nevét is viselő Shelby Cobra a leghíresebb munkája. Az 1962-ben New York-ban bemutatott Cobra egy AC 260 roadster karosszériát használt és egy Ford motor hajtotta. Az együttműködés folytatódott a Forddal és egészen az olajválságig számos nagy teljesítményű Ford megalkotásában vett részt. A 70-es évek olajválsága arra kényszerítette, hogy más területen próbálja ki magát. Ekkor költözött Afrikába, ahol egy safari parkot létesített és vezetett. Ezután visszatért Amerikába, ahol tovább kamatoztatta autótervezői tudását, míg 2001-ben visszament a Fordhoz.
2012. május 15. kedd at 15:02
Blendemanus
Aki tovább vadította a Mustangokat | Fél évszázad az izomautók bűvöletében.
Carroll Shelby 89 év alatt volt vadászpilóta, Le Mans-győztes autóversenyző, sikeres konstruktőr és farmer is, de nem a csirkéivel és chilipaprikáival lett világhírű, hanem a nevével fémjelzett autókkal. Nélküle nem lett volna V8-as Cobra, Ford GT, Dodge Viper és egy csomó felspécizett Mustanggal is szegényebb lenne a világ. 2012 május 10-én hunyt el.
Kétféle ember van: az egyiknek a férfias Cobra, a másiknak egy bivalyerős Mustang ugrik be a Shelby név hallatán. Carroll Shelby nevét mindenki ismeri, aki szereti a gyors kocsikat vagy a nemzeti hősöket, különösen akkor, ha amerikai az illető. Kalandos pályafutása miatt tananyag is lehetne az iskolában és méltó példakép mindenki számára, aki még hisz az álmaiban. Mert neki volt belőlük bőven.
2012. június 3. vasárnap at 11:41
Blendemanus
Caroll Shelby | Shelby Cobra 427
A történet egy Caroll Shelby nevezetű emberrel kezdődött. A második világháborúban berepülő pilóta volt, majd csirke farmer, később autóversenyző, majd elkezdett versenyautókat építeni.
A történet másik szereplője egy angol sportkocsi gyártó az AC Cars. A kocsiijaikba, mint az ötvenes-hatvanas években oly sokan Angliában, a Bristol soros hathengeresét rakták, de a Bristol 1961-ben beszüntette a gyártását. Ott maradt az AC Ace motor nélkül. Épp ekkor Shelby egy kis, könnyű karosszériát keresett, amibe belepakolhatott volna egy nagy motort, hogy ütőképes legyen a versenyeken.
Felvette az AC-val a kapcsolatot és megszületett az első Cobra, amibe egy 4.2 literes Ford V8-as került. Shelby elsősorban versenyautóban gondolkodott, de épített utcaiakat is, hogy valamiből fenntartsa a céget.
Az autót Shelby Cobra-nak hívják és nem AC Cobra, mint az sok helyen megjelenik. Egyébként Shelby bácsinak a mai napig eltorzul a feje, ha egy riporter AC Cobra-ként emlegeti a kocsiját.
Letisztáznék még egy félreértést Shelbyvel kapcsolatban. Ugye a Tolvajtempó (Gone in 60 seconds) című filmben feltűnik egy Ford Mustang Shelby GT500, amit Eleanor néven emlegetnek. Szóval ez az autó nem létezett a film előtt. Az eredeti Shelby GT500 nem úgy nézett ki, Chip Foose modernizálta a film kedvéért. A szürke, ami a filmben szerepelt, a piros az eredeti.
A letisztult forma, a széles kerékjárati ívek, a hatalmas légbeömlő az orrán, ezen kívül pedig semmi csicsa. Nincs szárny, felesleges cicoma, mégis süt róla, hogy az első nagyobb gázadásra megpróbál megölni.
A technikai adatok. Az utcai változat 425 lóerő, a verseny 485. Ehhez párosul az 1068 Kg-os önsúly.
Kb. 4.5 másodperc alatt van százon, a versenyváltozat végsebessége nagyjából 290 km/h. Mindezt 1965-ben! Közben eltelt 45 év és a mai napig ezek elég ütős számok még a szupersportkocsik világában is. Összehasonlításképpen a nemrég kiadott Porsche GT3 RS, ami szintén ízig-vérig versenypályára való, 0-100 km/h-ra 4 másodperc alatt gyorsul, végsebessége 314 km/h.
Caroll Shelby 1966-ban levette a gyártósorról a CSX3015 számú kocsit, a hétliteres motorra ráaggatott két darab Paxton kompresszort és megszületett a 800 lóerős Shelby Cobra 427 Super Snake. Azt mondta róla Shelby, hogy szerette volna megépíteni a leggyorsabb és legaljasabb kocsit, ami az utakon megtalálható.
2013. december 15. vasárnap at 16:59
Blendemanus
Shelby Cobra 427 | Muscle cars
A kézzel készült acél vázával, melyet a az angol Surrey városából szerztek be, a Shelby Cobra egy igazán ütős gyermeke Carroll Shelby és az AC Cars közös munkájának, ami előzőleg az AC Ace-el vált híressé. A megegyezésük részeként az AC készítette a kasztnit, Shelby pedig a 7 literes motort. Ugyan eladásokban bukott, a Cobra annyira gyors volt, hogy Angliában a sebességkorlátozásokat meg kellett miatta változtatni.
2013. december 15. vasárnap at 17:00
Blendemanus
Fotóstanfolyamok, Fotósiskola | Digitális és filmes fotósiskola | Számítógépes és kézi laborálás
Fotóstúdiónk meghirdeti fotósiskoláját. Módszerünk egy teljesen új, gyakorlat orientált, kreatív módszer, ami nem csak megismerést, rálátást, de vizuális szemléletmódot is eredményez a fotózás területén.
Az oktatás két részre oszlik: az elméleti oktatásra, valamint a gyakorlatra: fotóstúdiónk művészeti sorozatainak fotózásán való részvétellel, esetleg közös projektek kidolgozása, és hallgatók által készített felvételek közös kiértékelésére. Hallgatóink szakmai gyakorlatok keretében eljöhetnek velünk stúdiónk saját projektjeinek fényképezéseire.
Stúdiónk meggyőződése, hogy a fényképészetet csak gyakorlatban lehet elsajátítani. Ezért egy olyan tematikát alakítottunk ki, ahol a hallgatóval együtt állítjuk össze a tanrendet képességeinek, és érdeklődési körének megfelelően. A szakmai gyakorlatokon olyan helyszíneket látogatunk meg, és olyan témákat fényképezünk, melyeket a hallgatóinkkal együtt választunk ki.
Tanfolyamunkat ajánljuk kezdőknek, és újrakezdőknek is, akik már tisztában vannak az elméleti alapfogalmakkal, de gyakorlatot szakmai jártasságot szeretnének:
• Fotóstúdiónknál a fényképezés szinte bármelyik területéről szerezhet tapasztalatokat, és személyes kapcsolatrendszerünk, és professzionális felszerelésünk (melyet szükség esetén használhat) a garancia arra, hogy a gyakorlati óráinkon készült fényképeiben biztos, hogy örömet fog találni.
• Kiterjedt kapcsolatrendszerünk a garancia arra, hogy olyan helyszíneken(ről) fotózhat, ahova csak engedéllyel szabad belépni, olyan díszleteket használhat, melyek többnyire csak pénzért elérhetőek, valamint ha fotóihoz szükséges bármilyen nemű és korú modellt is biztosítani tudunk. Így magasabb színvonalon készíthet fényképeket, mint amire egy átlagos fotózás esetén lehetősége adódna.
• Nálunk ne számíts az iskolában megszokott száraz előadásokra. Stúdiónkban kipróbálhatod, megfoghatod az eszközöket, nálunk nem csak az oktató kattint, te is aktívan részt veszel az órákon.
• Kis létszámú max. 2 fős szakmai gyakorlatok, ami biztosíték arra, hogy az elméletek után minden gyakorlati kérdésére választ kap majd. Bátran szólj közbe, kérdezz vissza, ha valamit nem értesz, türelmesen és baráti hangvételben magyarázzuk el a felmerült kérdést újra meg újra.
Barangoljon oldalunkon, és ha megtetszik valamelyik téma, fotózási helyszín, speciális díszlet, akkor a legközelebbi fotózáshoz akár csatlakozhat is. Ha egyedi ötlete van csak a felszerelés, vagy a kapcsolat hiányzik, kérjük, telefonáljon, hátha tudunk segíteni, együtt fényképezni.
Csatlakozzon fotózásainkhoz, és lessen el pár mesterfogást! Jöjjön el Ön is, és tartozzon egy jó csapathoz, tanulja meg másképp látni a körülöttünk lévő világot!
2013. december 15. vasárnap at 17:18