Peugeot 404 Limusine

Peugeot 404, Pininfarina Design | Oldtimer autó, veterán autó

Peugeot 404 Limusine. Stúdiónknak az elmúlt héten lehetősége nyílt, hogy egy díjnyertesen restaurált oldtimer autót fotózzon. Kevés igényesen restaurált francia veterán autóval lehet találkozni, de szerencsére vannak kivételek. Ilyen a most terítékre kerülő Peugeot 404-es is.

Peugeot 404 Limusine. 1960. május 9-én szakújságírók sűrű és izgatott tömege árasztotta el a Pré-Catelan parkjait. A zsurnaliszták izgatottságának komoly oka volt: ekkor mutatta be a Peugeot új családi autóját, a 404-es modellt. A kocsi kísértetiesen hasonlított a FIAT 1800-ra, a Lancia Flaminiára, vagy az egy évvel korábban bemutatott Austin 55 Cambridge-ből, MG Magnette-ből, Morris Oxfordból álló angol trióhoz. A hasonlóság nem lehetett a véletlen műve, hiszen mindegyik kocsi – így a 404-es is – a Jean-Pierre Peugeot által nagyra tartott Battista Farina műhelyéből került ki. A kocsi egyébként az Alpokon túli mester és a Doubs megyei gyár második közös alkotása a 403-as után.
A Peugeot 404-essel kezdődött a francia cégnél a 04-es család, amely számozás – a 104-es gyártásának befejezéséig – 1988 márciusáig élt. A 404-es – a Columbo filmekből ismert elődjéhez, a 403 Cabriolet-hoz képest – számos technikai újdonságot vonultatott fel.
A stúdiónk rendelkezésére bocsátott Peugeot 404 Super DeLux gépkocsi, mint azt Pásztor Tamástól megtudtuk eredetileg 1965-ben készült, és eredeti tulajdonosa egy osztrák bankár volt, majd a 80-as években került Magyarországra egy budapesti orvoshoz. A harmadik tulajdonosa, a jelenlegi tulajdonos a Pásztor Classic, akik a jármű felújítását végezték. A gépkocsi egy 1,6 literes benzinmotoros, eredetileg, mint most a felújítás után is metal bronz barna. A felújítás előtt teljesen elhasználódott autó volt, így teljes felújításra volt szükség minden téren: motor, karosszéria, belső tér. Mely restaurálás eredményeképp a gépkocsi a muzeális minősítésen 100%-ot ért el, és az elkészülése óta rendezett egyetlen oldtimer megmérettetés a Lotus Retro Szépségverseny 1 díját kapta.
A 404 dinamikus körvonalai a tiszta esztétikum és a praktikum ideális egységét teremtik meg. Amikor az ember egy Peugeot modellt fényképez, nem csak egy bizonyos designt vagy motorizációt lát, hanem egy világmárka esszenciáját. Ezt a világlátást négy szóban lehet a legjobban összefoglalni: esztétikum, dinamizmus, biztos érték és innováció. Négy érték, mely ebben a modellben tökéletes egységként forr össze. Ez a négy alapérték az autó génjeibe van kódolva, és megtalálható minden Peugeot modellben. A modelljeink innovatív megoldásai kiszolgálták a kor minden igényét és megelőlegezi a jövő formatervezési irányait, technikai megoldásait.
Az autó szépsége azonnal lenyűgözött, csakúgy, mint karakteressége. A dinamikus külső, az eleganciát sugárzó forma, a feszes vonalak. Nagy, nyitott szájára ívelő motorházteteje, lesben álló ragadozóra emlékeztető tekintete, kompakt és laza elrendezésű, elegáns hátsó része: vonalaiban az erő megzabolázottsága fejeződik ki. A nagy ablaküvegek a praktikum mellett a kültér és a fény felé való nyitottságot szimbolizálja.
Az autó minden kis részletében egyszerre dinamikus és elegáns, a praktikumot az esztétikummal ötvözi. Néha néhány részlet többet mond el, mint a hosszas fejtegetések. Az általunk fotózott 404 a legszebb Peugeot hagyományokat ötvözi, külső stílusa méltó keretbe foglalja a korának belső nagyvonalúságát, magas szintű kényelmi felszereltségét és innovatív tartalmát.

Peugeot 404 Limusine. Fotózási elképzelésünk az volt, hogy a gépkocsit fotóstúdiónk is egy olyan környezetben fotózza meg, melyet a Peugeot az elmúlt években használt egy reklámkampányához.

Peugeot 404 Limusine - Pininfarina Design 01

Peugeot 404 Super DeLux: [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12]

Everling Csaba | fotográfus
+36 30/952 69 47

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>