Húsvéti dekoráció ötletek | Húsvéti tojás és piros tojás
Húsvéti dekoráció ötletek | Húsvéti tojás és piros tojás
Húsvéti dekoráció ötletek | Húsvéti tojás és piros tojás. A húsvéti tojás általában díszített tyúktojás vagy csokoládétojás, melyet a keresztény gyökerű kultúrákban húsvétkor szokás ajándékozni. A tojásdíszítés szokása egészen az ókorig nyúlik vissza, de a hagyomány a kereszténység elterjedése után is megmaradt. A keresztény értelmezés szerint a tojás a sírjából feltámadó Krisztust jelképezi.
Húsvéti dekoráció ötletek | Húsvéti tojás és piros tojás. Piros tojás, húsvéti szimbólum, eredetileg csak pirosra festve, később minden más színben, díszítve is. - Maga a tojás a legrégibb húsvéti eledelek egyike; az életnek, az újjászületésnek archaikus jelképe. Amint a tojásból új élet kel, úgy támad föl Krisztus is sírjából az emberek megváltására. Más fölfogás szerint a tojáshéj az Ószövetséget, a belseje az Újszövetséget jelképezi.
Everling Csaba | fotográfus
+36 30/952 69 47
Vespa motor története | Vespa VBB 150 és Vespa 150 Sprint
Vespa motor története és robogók | Legendákat alkottak | Rinaldo Piaggio
Vespa motor története | Vespa poszter. A Vespa a második világháború utáni újrakezdés olasz nemzeti szimbóluma. Az optimizmus, a növekvő jólét megtestesítője, és sok-sok szerelmi történet tanúja. Hat évtizeddel színre lépése után a Vespa napjainkban is igazi kultusztárgy a fiatalok szemében. Formája számos változtatáson ment keresztül az évek során, mégis mindvégig sikerült megőriznie jellegzetes megjelenését. A Vespa robogó történetét, amely tükrözi Olaszország és Európa társadalmi és kulturális változásait a háború utáni évtizedekben, első kézből származó vallomások alapján ismerhetjük meg. A filmben megszólalnak azok, akik annak idején bevezették a piacra a Vespát, megszólalnak a Vespa-jelenség vizsgálói és természetesen gyűjtők és rajongók a világ különböző tájairól.
Vespa motor története | Vespa poszter. Robogó mánia? Jó hírünk van azok számára, akik a kismotorok szerelmesei. Ebben a cikkben a Vespa robogókból mutatunk be néhányat.
A története nem lehet teljes a Piaggio története nélkül. Ennek egyszerű az oka, hiszen a Vespa nem egy gyár, hanem egy jól kitalált márkanév, amellyel az első, a Piaggio gyárban készített robogókat illették. Az első Vespa Corradino D’Ascanio tervezőmérnök asztalán született meg 1946-ban, amely nevét Enrico Piaggionak köszönheti, aki a működő prototípus megpillantása után egy darázsra, olaszul vespára asszociált. Vespa VBB 150 | 1961:
Vespa motor története | Vespa VBB 150 • 1961: [1] [2] [3] [Scooter]
Vespa motor története | Vespa poszter. Az első bemutatók sikeresek voltak, meggyőzték úgy a szakmát, mint a közvéleményt. Elindult az értékesítés, az első évben, 1946-ban rögtön 2 500 darabot gyártottak le. 1947-ben ezt a számot sikerült megnégyszerezni, ekkor 10 535 robogó gurult ki a gyárkapun. A sikertörténet folyamatos volt, a gyártás és az eladások exponenciális ütemben nőttek, 1956. április 28-án elkészült az egymilliomodik motor. Mára a Vespa robogók egy ikonná váltak, melyet az olasz divattal is próbálnak egybekötni. Ez nem csupán egy robogó, hanem egy életérzés, hangzik el számos robogó tulajdonos szájából ez a mondat. Több európai országban létezik hivatalos Vespa klub, amelyen keresztül a tagok kiélhetik motorozási élvezeteiket, csoportosan kirándulhatnak, barátságokat köthetnek, és mindezt egy kisméretű ám szeretni-való motornak köszönhetően. Vespa 150 Spint | 1962:
Vespa motor története | Vespa 150 Sprint: [1] [2] [3] [4] [5]
Vespa fotókiállításaink: [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7]
Everling Csaba | fotográfus
+36 30/952 69 47
2 comments-
-
Blendemanus
Royal Enfield Classic | Retro motor
Királyi örökség A XXI. század elejére alig maradt olyan motorkerékpár, amely a nosztalgiára hajlamos motorkedvelőknek készült. De van egy, amely az elmúlt negyven évben alig változott.
Az igazán klasszikus külsőt már csak az orosz Ural, az ukrán Dnyepr és egy-egy gyártó ideig-óráig tartó lelkesedése alatt gyártott retró stílusú, de modernebb gépek nyújtanak. És most bemutatkozik Magyarországon is a nagy túlélő, a Royal Enfield!
A gyár a XIX. század közepén alakult Angliában. Eleinte gépalkatrészeket valamint kerekeket gyártottak, és 1893-ban kezdték használni az Enfield nevet. Pár évvel később a Royal Small Arms Companyvel közösen fegyvergyártásba kezdtek, ettől kezdve hívták a céget Royal Enfieldnek. 1899-ben született meg első “motorkerékpárjuk”, az 1,5 LE-s francia Le Dion erőforrással hajtott három- és négykerekű változat. 1931-tôl négyütemű, négyszelepes egyhengeresek dübörögtek az Enfieldekben. Ekkor keresztelték el Bullet névre motorjukat. 1949-ben elkészült a Royal Enfield 500 Twin, amelynek nem sokkal később Indiában is megkezdték a gyártását. Az 50-es évektől az indiai hadsereg volt a gyár legkomolyabb megrendelője, így a gyártás 1961-ben véglegesen átkerült Indiába.1993-ban kezdődött a Bullet 500 típus gyártása, amely azóta is a gyár legsikeresebb modellje.
2014. április 25. péntek at 09:35
Blendemanus
Fotóstanfolyamok, Fotósiskola | Digitális és filmes fotósiskola | Számítógépes és kézi laborálás
Fotóstúdiónk meghirdeti fotósiskoláját. Módszerünk egy teljesen új, gyakorlat orientált, kreatív módszer, ami nem csak megismerést, rálátást, de vizuális szemléletmódot is eredményez a fotózás területén.
Az oktatás két részre oszlik: az elméleti oktatásra, valamint a gyakorlatra: fotóstúdiónk művészeti sorozatainak fotózásán való részvétellel, esetleg közös projektek kidolgozása, és hallgatók által készített felvételek közös kiértékelésére. Hallgatóink szakmai gyakorlatok keretében eljöhetnek velünk stúdiónk saját projektjeinek fényképezéseire.
Stúdiónk meggyőződése, hogy a fényképészetet csak gyakorlatban lehet elsajátítani. Ezért egy olyan tematikát alakítottunk ki, ahol a hallgatóval együtt állítjuk össze a tanrendet képességeinek, és érdeklődési körének megfelelően. A szakmai gyakorlatokon olyan helyszíneket látogatunk meg, és olyan témákat fényképezünk, melyeket a hallgatóinkkal együtt választunk ki.
Tanfolyamunkat ajánljuk kezdőknek, és újrakezdőknek is, akik már tisztában vannak az elméleti alapfogalmakkal, de gyakorlatot szakmai jártasságot szeretnének:
• Fotóstúdiónknál a fényképezés szinte bármelyik területéről szerezhet tapasztalatokat, és személyes kapcsolatrendszerünk, és professzionális felszerelésünk (melyet szükség esetén használhat) a garancia arra, hogy a gyakorlati óráinkon készült fényképeiben biztos, hogy örömet fog találni.
• Kiterjedt kapcsolatrendszerünk a garancia arra, hogy olyan helyszíneken(ről) fotózhat, ahova csak engedéllyel szabad belépni, olyan díszleteket használhat, melyek többnyire csak pénzért elérhetőek, valamint ha fotóihoz szükséges bármilyen nemű és korú modellt is biztosítani tudunk. Így magasabb színvonalon készíthet fényképeket, mint amire egy átlagos fotózás esetén lehetősége adódna.
• Nálunk ne számíts az iskolában megszokott száraz előadásokra. Stúdiónkban kipróbálhatod, megfoghatod az eszközöket, nálunk nem csak az oktató kattint, te is aktívan részt veszel az órákon.
• Kis létszámú max. 2 fős szakmai gyakorlatok, ami biztosíték arra, hogy az elméletek után minden gyakorlati kérdésére választ kap majd. Bátran szólj közbe, kérdezz vissza, ha valamit nem értesz, türelmesen és baráti hangvételben magyarázzuk el a felmerült kérdést újra meg újra.
Barangoljon oldalunkon, és ha megtetszik valamelyik téma, fotózási helyszín, speciális díszlet, akkor a legközelebbi fotózáshoz akár csatlakozhat is. Ha egyedi ötlete van csak a felszerelés, vagy a kapcsolat hiányzik, kérjük, telefonáljon, hátha tudunk segíteni, együtt fényképezni.
Csatlakozzon fotózásainkhoz, és lessen el pár mesterfogást! Jöjjön el Ön is, és tartozzon egy jó csapathoz, tanulja meg másképp látni a körülöttünk lévő világot!
2014. április 26. szombat at 09:07